Pa Agnelo A. Montrond, USA
Justiça - Há quatro características que um juiz deve possuir: escutar com cortesia, responder sabiamente, ponderar com prudência e decidir imparcialmente. (Sócrates)
O verdadeiro direito, objectivo, imparcial e ponderado, o ideal da ciência juridica, não existe e nem pode existir. Daí que as relações sociais, de natureza moral, religiosa, mas sobretudo juridical, sempre padecem de uma justa e efectiva regulamentação. De facto a justiça nunca poderá ser justa e equilibrada, pois os juizes estão condenados a ser injustos e deveriam ser julgados pelas suas injustiças em prol da verdadeira democracidade da justiça equitativa. Só poderá ser justo aquele(a) que conseguir ir além da relativa verdade para chegar ao estado absoluto de quem conhece a veracidade absolutista. Então sendo impossível qualquer humano ser justo quando tenta fazer a sua justiça, a lógica também acaba por encalhar na consciência que injustamente aborta práticas justamente injustas e injustamente justas. Assim, o aborto que surge na sequência dessa lógica como sendo possível, é logo um direito. Mas a pessoa que aborta, porque tem esse direito, risca a sua vida, e tem a consciência clara que a morte é uma eventualidade não negligenciável. Portanto a morte é possível, e logo um direito para cumprir um dever. Fica assim estabelecido que tanto o aborto, como a vida, e a morte são direitos possíveis na consciência dos que ainda estão vivos porque ainda não foram abortados e nem foram vítimas de fenómenos modernos nas sociedades modernas que mecanizam práticas injustas e padecem de síndromas do liberalismo extremado. Algumas vítimas de injustiça arcuam com acordãos de auto-justiça. A questão que coloco é esta: a liberdade é uma questão de direito ou de consciência colectiva? Ou será que a liberdade é o aborto da justiça ideal? Fica assim estabelecido o enquadramento dos versos que seguem:
Kel pranxinha sonda-l,
El montia-l ku motxa y el pega-l baxu-l lansol,
El piska-l y el ngana-l 3 bes, móda pexi ta nganadu ku ngodu na anzol
El fisgâ 2 dór di kabésa ki ka ta pasâ ku purfumu diagonal ki farê ku sufatiazol
//
Kel sina odju largu ben di piku di inférru ndretu-l justisa
Má Nha Vija-Maria ta kastiga-l pa érru di ómi ki fazê injustisa
Bran-bran di imigrasan di sertéza ta da-l xatisa
Ser degredadu e distinu fémia ki ta ser arbisa-l Lisa
Kurpadu gó e ka mi, e Sr. Juis liberal ki dja birâ es térra en trósa
//
Bo na trabadju di pramanhâ tê sukuru fitxâ y el na tribunal
Undi kel dimóni ta skerdia pa direita na zigi-zagi di dizonestidadi ortogonal
Dinheru di se sonhu e kónta pagâ kónta
Riba pontóna ki birâ gémia na kónta-l kanbalaxu baxu pónta
//
Si distinu e manda-l se kaminhu pa largu di inférnu
Antan el ta podu na un viaji sen regrésu y itérnu
Pamodi regrésu sénpri ta sér adiadu pa kel otu barku na invérnu …
//
Si bu rais ten 13 tira y 50 stréla
Ael, el ten 13 kurpa na kartóriu y 50 pekadu sendedu na béla
Ningen ka ta kreba pa el sérba asin, má di-sel e pior ki distinu di kel kabra na nuvéla …
No comments:
Post a Comment