Irmon Kabuverdianus, Nu Uza Y Divulga Alfabétu Kabuverdianu Ofísial(AK, ex-ALUPEC)

Monday, July 6, 2009

TACV Cabo Verde Airlines Na Kontaktu Dirétu Ku Kumunidadi Na Mérka, Parti I

Pa Agnelo A. Montrond

Krónika – Brokton, Stadus Unidus, 4 di Julhu di 2009: Prizidenti di Konselhu di Administrason di Transpórti Aériu Di Kabu Verdi, ki abreviadamenti na Kriolu nu ta dizigna pa PKA (PCA na purtuges) di TAKV (TACV na purtuges), respetivamenti, y se delegason sta na Stadus Unidus na kuadru di un vizita di kontaktu dirétu ku klientis y kumunidadi en jeral na es zóna di Nóva Inglatérra, na Mérka ki e un merkadu inpurtanti pa TAKV (TACV na portuges), pa obi di pértu preokupasons y sujestons di kumunidadi, ku objetivu di midjora kualidadi di servisu ki TAKB (TACV na purtuges) ta presta a se klientis. E prumeru bes, salvu érru, ki un delegason di es kalibri riuni ku kumunidadi pa toma pulsu di prublémas ki ta afeta-nu y pa inklui-nu na buska di suluson di nos própi prubléma. Nu ta kongratula PKA (PCA na purtuges) di TAKV (TACV na purtuges), Antonio Pereira Neves, y se delegason, konpostu pa Xéfi di pilotus, Komandanti Mario Socorro, Diretora Kumersial, Maria Da Luz Spencer, y Diretor di Gabineti Jurídiku, Arnaldu Silva. Es louvável inisiativa di Delegadu di TAKV (TACV na purtuges) na Mérka, Alexandre Furtado, ki en nómi di kumunidadi nu ta aproveita pa agradese-l di tudu nos kurason, foi bastanti produtivu pamodi el foi pedagójiku, idukativu y el kontribui pa splika y klarifika alguns ekívukus y mal-entendidu ki staba na kabésa di txeu algen. Nu ta spéra ma es izénplu ki TAKV (TACV na purtuges) da, ta ser sigidu pa otus instituisons ki ta lida ku imigrantis.

N teve onra y prazer di partisipa na dos enkontrus ku es delegason: un ku Mídia kabuverdianu na Brokton, sésta-fera dia 2 di Julhu, y un otu ku kumunidadi, onti dia 3 na sala di konferensia di Restoranti Sodadi, na Brokton. Na kes dos enkontru, kolokadu perguntas y preokupasons, fazedu sujestons y dadu respóstas. Na kualidadi di ativista y ménbru di es kumunidadi, y pa responde a un apélu ki foi lansadu a nos kumunidadi, N ta da nha kontribuison y N ta aprezenta di sigida, un rizumu di kes dos enkontru di trabadju, na tentativa di spadja es informason pa kunhesiméntu di tudu kenha ki ka staba la prizenti, pamodi N ta pensa ma es informason e di interesi pa tudu kabuverdianus y naun só:

1. Dispidiméntu: fazedu un pergunta relasionadu ku un entrevista ki PKA (PCA na purtuges) da na Olanda, sobri negosiason y ajustaméntu di pesoal na kuadru di legislason laboral kabuverdianu, komu un pusível midida pa rizolve prubléma finanseru di TAKV (TACV na purtuges). Na se respósta, el fla ma e difisil atxa un soluson di ikilíbriu entri TAKV (TACV na purtuges) y ses trabadjadoris sindikalizadu, pamodi ku lei laboral kabuverdianu atual, dispidiméntu di trabadjadoris e difísil, y ma debe ivitadu. Fika klaru ma na Kabu Verdi e ka fásil dispidi trabadjador sima li na Mérka. Anton, el sujiri ma talves meste djobedu lejislason laboral kabuverdianu.

2. Dos maléta na bai y só un maléta na ben: un partisipanti pergunta pamodi ki na perkursu Boston – Praia, kada pasajeru ten direitu a leba dos vulumi (dos maléta), má na perkursu invérsu, Praia – Boston, kada pasajeru ten direitu a traze só un vulumi (un maléta). Na se respósta, PKA (PCA na purtuges) (ki kuidadozamenti remeti es kiston tékniku pa Xéfi Pilotu) fla ma e pamodi na ta bai pa Praia, ténpu di viaji e sérka di un óra más poku ki na ta ben pa Boston, pamodi ten béntu di kauda ki e favoravel na ta bai y ten béntu di frenti ki e disfavorável na ta ben. Kumandanti Socorro konplementa respósta di PKA (PCA na purtuges) y el fla ma kel sérka di un óra di vou a más ó a ménus ta kuresponde a alguns toneladas di kunbustivel a más ó a ménus. Fika ben klaru ma komu ta mestedu más poku konbustível na ta bai, aviaun ta pode leba más karga (payload, sima ta fladu na ingles) y pur isu kada pasajeru pode leba dos maléta. Má komu na ta ben, ta mestedu más txeu konbustivel (ki e un penalizason pa payload) ki na ta bai, aviaun ta traze ménus karga, y pur isu ki kada pasajeru só ta pode traze un maléta. Es respósta tékniku, ki na realidadi e un limitason di kapasidadi di es aviaun ki sa ta uzadu na es muméntu na es perkursu Boston – Praia – Boston (nu ta fla di pasajen ma pode ka ser aviaun ideal pa izijénsia di es vou ki e di longu perkursu), parse-m ma konvense tudu partisipantis. Sujiridu pa TAKV (TACV na purtuges) kumesa ta faze vou kargeru pa Kabu Verdi pa tenta rizolve es prubléma di pasajeru ki ta kre bai pa Kabu Verdi ku txeu malétas. Nu sabe má na nos kultura, óras ki un algen ta bai di Mérka pa Kabu Verdi, el ta kre leba pelu ménus un prizenti pa kada un di ses amigus y familiaris, ki sima nu sabe ás ves pode ser txeu (alen di prizentis ki gentis ta pidi-l pa el leba pa ses amigus y familias), y sima un partisipanti fla, si badu Kabu Verdi y ka leba prizenti, as ves pode korredu risku di ka rasebedu dretu. Na se respósta, António Neves fla ma dja es tinha pensadu na es tipu di vou, ma TAKV (TACV na purtuges) ta kumesa brevimenti (pusivelmenti a partir di prósimu mes di Dizénbru) ta faze vou kargeru pa Kabu Verdi, y partisipantis fika tudu kontenti ku es nóba.

3. Atrazu: tanbe fazedu pergunta sobri atrazu na vous di TAKV (TACV na purtuges) ki as ves pode ser txeu dimás. Na se respósta, PKA (PCA na purtuges) fla ma apezar ki atrazu ta kontise ku otus konpanhia tanbe, e ka só ku TAKV (TACV na purtuges), nos konpanhia di bandera sta enpenhadu na minimiza atrazu, y ideal seria ilimina atrazu pur konplétu. Má el rikonhesi ma atrazu e un prublema bikudu y di difisil soluson pamodi na ekuason di atrazu ta intervê variáveis ki muitas vezis e ka fásil di kontrola, sobretudu pamodi atrazu na un vou pode provoka atrazu na un otu vou, y ku limitason di númeru di aparelhus ki nu ten, atrazu ta kauza TAKV (TACV na purtuges) algun dór di kabésa. Má fika klaru ma e un kiston ki pode studadu y enkontradu soluson ki infilismenti ka ta depende só di TAKV (TACV na purtuges), má tanbe, entri otus, e’ ta dipende tanbe un poku di pasajerus ki debe kolabora. A es respetu fladu ma bagaji di mon e realmenti un prubléma: ten pasajeru ki ta leba 2 ás ves 3 bagaji di mon enkuantu ki só un bagaji di mon ku un pézu másimu di 5 kilu e pirmitidu. Si for más di ki 5 kilu dja e ten ki podu na poraun y si for txeu e ta provoka atrazu. Ten otus algen ki ta leba bagaji di mon mutu grandi dimas ki ka ta pode lebadu nen na poraun. TAKV (TACV na purtuges) ten ki leba kes bagaji la pa ses skritóriu na Quincy y klaru ki tudu kel-li ta kontribui pa más atrazu inda. Tanbê, fladu ma alguns pasajeru ka ta entra na sala di enbarki na óra pamodi konformi e abitu na nos kultura, es ta fika djuntu ku ses amigus ó familiaris pa kel últimu abrasu ó beju y kel-la ta provoka atrazu. Es papia di kes kauzas li, má inda ten más otus kauzas ki es ka papia d’el y ten otus kuzas ki ka ten nada a ver ku TAKV (TACV na purtuges) ki txeu bes ta paga pa kulpa di otus.

Ta kuntinua: brevimenti nu ta publika parti II

Agnelo A. Montrond,
aamontrond@yahoo.com

No comments: