Irmon Kabuverdianus, Nu Uza Y Divulga Alfabétu Kabuverdianu Ofísial(AK, ex-ALUPEC)

Saturday, July 25, 2009

TACV Cabo Verde Airlines Na Kontaktu Dirétu Ku Kumunidadi Na Mérka, Parti III


Pa Agnelo A. Montrond*

Krónika - Brokton, Stadus Unidus, 24 di Julhu di 2009: N prumeti kuntinua ku es asuntu na parti III, komu ta fladu ma prumésa e dívida, N ta fazi kiston di kunpri ku nha prumésa, enbóra pur kauza di kunprimisu prufísional N dimora un bokadinhu (y N ta konta ku konpriensaun di leitoris). N ta kontinua ta konpartilha ku nhos más alguns sujestons y preokupasons diliberadamenti na Kriolu y naun na purtuges, ki sima tudu algen sabe pa nos kabuverdianus e un lingua stranjeru, y dja N sabe ma alguns krítikus ta ben iziji-m pa N traduzi es krónika na purtuges pa es pode ntende, má sima ki dja N fla txeu bes y N ta ripiti más un bes, kel-li e ka só rezistensia kultural má e alienason kruzadu ku ifeitus di reskísiu di kulonialismu kultural. Dja faze 34 anu ki nu toma indipendensia, má ti inda na kabésa di alguns di nos patrísius, nos e un pseudo-kulónia kultural di Purtugal. Parse-m ma indipendensia kultural ta leba ténpu y jerasons pa el pode konsolida. Pur isu ki nu debe kuntinua ku es luta, labuta y es muviméntu di libertason kultural di nason kabuverdianu global. Ka ten tadju. Nu Pintxa! Di es viaji kabuverdianamenti nu ta konpartilha es sujestons y preokupasons lisinsinli:


9. Pusibilidadi Di Opera K u un Boeing 767 En Ves di Boeing 757: Na se respósta PKA (PCA na purtuges) fla ma aparelhus ki TACV ten na es muméntu e adaptadu a tráfiku ki nu ten. Nu ka debe odja kuzas na un piriudu konjuntural. Nu debe odja tráfegu au longu di un anu. Di faktu nalguns piriudu di anu nu ten prublémas ku bagajen pamodi nos pasajerus normalmenti ta viaja ku txeu bagaji. Má nu pode ranja otu fórma di da respósta a es prubléma di bagaji sén sobrekarrega operasons duranti anu ku avion di maior pórti ki ta konsumi más konbustível, ta iziji pagaméntu di más taxa di aeroportu, etc, ki ta tinha un inpaktu mutu grandi na nos kónta, na un altura ki nu kre ikilibra nos operason di pontu di vista ikunómiku-finanseru. Alex Furtado, Diretor di TACV na Mérka, fla ma un 767 e un aviaun más grandi más e’ ta iziji otu tipu di rekursus finanseru, se aluger e mutu más karu ki kel avion ki nu tene na es muméntu y e’ dimaziadu grandi pa kes otus rótas ki e ka pa Mérka. Komandanti Socorro konplementa y suplementa kes respóstas y el fla ma na es muméntu un B767 ka ta sirbi pa TACV pamodi ses kustus operasional e di lonji superior a kustu operasional di un B757, y na es prisizu muméntu TACV ka sta en kondison di suporta kes kustus. Pur isu TACV ta opta pa mante kel Boeing 757 ti ki TACV konsolida operason pa Boston y ki demanda di tráfiku di pasajerus y di karga justifika mudansa pa vous rentáveis ku aparelhus di maior pórti, ki nunka TACV ka poi di parti pamodi sta en abértu pusibilidadi di fazedu studu pa disididu sorbri eventual remodelason di fróta, y provavelmenti substituison di aparelhu pa un di maior pórti ki ta transporta más pasajeru ku ses bagájen y até karga. Komandanti Socorro inda bai más lonji y el splika ma di faktu aeroportu di Praia ten ses limitasons di dimension ki e ridizidu y ki ka ta pirmiti ki kel B757 diskola na Praia ku se karga másimu pa pode respeita pézu másimu na deskolájen na Praia, ki e inferior a pézu másimu ki kel B757 pode deskolaba ku el si fosi na Sal. Es limitason di dimensaun di pista di Praia (dimensionadu pa un aviaun kritiku A 320 ó ikivalenti, salvu érru) ta afeta inda más kapasidadi di operason di sértus avions di maior pórti. Purtantu talves suluson ideal seria aumenta dimensaun di pista di Praia pa fasilita operason más seguru di avions di maior pórti sén limitason operasional di pézu na deskolájen ó na aterrájen.

10. FAQ, Frequently Asked Questions: Kantu ki perguntadu módi ki kumunidadi pode partisipa na es prusésu y djuda tanbe, fazedu sujeston pa podu «FAQ, Frequently Asked Questions» ó seja lista di perguntas y respóstas ki gentis frekuentimenti ta kre sabe, na «website» di TACV ki brevimenti ta sta dispunível. Gentis kontenti ku es sujeston y es prometi ma es ta inplimenta-l brévimenti.

11. Konkista Merkadu Di Turismu Merkanu: Fladu ma meste fazedu marketing pa konkista merkadu di turismu merkanu ofersendu un pakoti konpetitivu ku distinus turistikus atual sima Karaibas y otus. Respondedu ma sa ta kontenpladu es pusibilidadi ki inda sta na fazi di studu di merkadu y di viabilidadi. TACV ta spéra ma ta ten más tráfiku, más pasajeru pa odja si e pusível riduzi tarifas ó enton ten tarifas prumosional ku más frikuênsia. TACV sta satisfeitu ku operasons di es pruméru y sugundu frekuênsia pa Mérka y talves pode pensadu na un tirséru frekuênsia, má ka duranti un anu interu, má talves duranti alguns piriudu di anu.

12. Más Sobri Bagájen: Sima ki nu flaba antis, ténpu di vou na perkursu Praia - Boston e sérka di 45 minutu, asvez até un óra, más ki ténpu di vou na perkursu invérsu, Boston - Praia, ki ta kurresponde a sérka di 3 a 4 toneladas di kunbustivel amás. Pur isu pasajerus ta pirmitidu di traze só un vulumi pamodi sinaun ta tinha txeu vulumis ki ta fikaba na Praia. Nu ta pensa ma e ka kurrétu un pasajeru ten direitu viaja ku dos maleta pa Kabuverdi y óras ki el ta volta pa Mérka el ten direitu di viaja só ku un maléta. Y kel otu, kuzé ki el ta faze ku el si el ka pode traze-l pa Mérka, enbóra seja ki el e inpurtanti pa el y el ka pode dexa-l na Kabuverdi? Kel-li pode ser realmenti un prublema ki ten ki ser rezolvedu di un fórma ó di otu. E ka debe kuntinua asin. Nu ta pensa ma e pusível viabiliza un suluson di konprumisu y di ikilíbriu pa TACV y pasajerus ki ta bai di Mérka ku dos vulumi, pa un vulumi ben anton na un vou kargeru pa Boston, en ves di kel pasajeru ser obrigadu a manda-l di barku ó anton fika perdedu di el na Kabuverdi.

13. Labanta Bagájen Na Alfandega Di S. Filipi, Fogu, e Difísil: Un partisipanti fla ma na alfandega di S. Filipi, Fogu, e difísil labanta bagájen ki ta fika pa trás, ta bai na un otu vou y ta fika na aeroportu pamodi funsionáriu di TACV só ta sta na aeroportu na óra y dia ki ten vou. Kel-li pode kauza algun disabor pa gentis ki ta mora lonji di S. Filipi y ki asves ten ki bai la alguns bes ti ki es konsigi labanta ses bagaji.

14. Konpetison Ku Otus Konpanhia: Labantadu tanbe kiston di konpetison ku otus konpanhia, nomeadamenti DELTA Airlines ki brevimenti ta kumesa ta opera pa Kabu Verdi y na se respósta, António Neves fla ma entrada di DELTA na operason kumersial pa Kabu Verdi e bon tantu pa Kabu Verdi komu tanbe pa TACV ki ta presta-l servisu di asistensia «Handling Services» y es ta trabadja djuntu.

15. Bixa Na Aeroportu di Praia: un partisipanti labanta es keston y fla ma el odja gentis di ajénsia ta txiga ta pasa riba di algen (ki asves pode ti ser VIP: ménbru di guvérnu, diputadu, enbaixador, etc) ki dja dura na bixa y ta faze «check in» pa pesoas ki es ta alega ma e VIPs. Kel-la debe kaba y ajentis di TACV ka debe pirmiti kel prátika la. Anton meste kriadu un balkon spesial pa kel-la y asin kultiva ruspetu pa ves di kada un.

Ta kuntinua – Brevimenti nu ta publika parti IV ki e últimu parti y nu ta aborda más alguns preokupasons y sujestons ki nu konsigi apura y nu ta spéra ma ku es mudéstu kontribuisaun kumunidadi ta fika más ben informadu sobri operason di vous di TACV Cabo Verde Airlines.

Agnelo A. Montrond,
*Tékniku Superior Ku Spesialidadi Na Explorasaun Aeronáutika, ENAC, Toulouse, France
aamontrond@yahoo.com

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