Irmon Kabuverdianus, Nu Uza Y Divulga Alfabétu Kabuverdianu Ofísial(AK, ex-ALUPEC)

Wednesday, July 8, 2009

TACV Na Kontaktu Dirétu Ku Kumunidadi Na Mérka (Parti II)

Pa Agnelo A. Montrond*

Krónika – Brokton, Stadus Unidus, 9 di Julhu di 2009: Un delegason di Transpórti Aériu Di Kabu Verdi, TAKV (TACV na purtuges) xefiadu pa Prizidenti di se Konselhu di Administrason, PKA (PCA na purtuges), António Pereira Neves, steve risentimenti na Stadus Unidus, na un vizita di kontaktu dirétu ku kumunidadi na Mérka, pa obi di pértu preokupasons y sujestons pa midjora kualidadi di servisu ki TAKV ta presta a se klientis. Es louvável inisiativa di Delegadu di TAKV na Mérka, Alexandre Furtado, foi un duplu susésu tantu pa TAKV komu pa kumunidadi. Es «tête-à-tête» ku kumunidadi foi produtivu, pedagójiku, y el kontribui pa splika y klarifika alguns ekívukus y mal-entendidu ki staba na kabésa di txeu algen na kumunidadi ki aplaudi es enkontru ki ka podeba txiga li na nos na midjor óra. Dja nu flaba ántis y nu ta torna ripiti más un bes ma nu ta spéra ma es izénplu ki TAKV da, ta ser sigidu pa otus instituisons ki ta lida ku imigrantis sima Alfandega y otus, y ma es ta faze mésmu kuza.

N ta kontinua ta konpartilha ku leitoris preokupasons, sujestons y respóstas ki dadu y asin kuntribui pa leba es informason pa kunhesiméntu di tudu kes ki ka staba la prizenti, pamodi nu ta pensa ma e’ inpurtanti y di interesi pa tudu nos konpatriótas kabuverdianus:

4. Prosediméntus di seguransa na vou duméstiku: Un partisipanti fla ma nu sta orgulhozu di nos konpanhia di bandera ki e un di kes raru konpanhia afrikanu ki foi aprovadu pa «FAA, Federal Aviation Admnistration» pa bua pa Stadus Unidus, ki pa kiston di seguransa ka ta aseta txeu konpanhias stranjeru pa bua pa Mérka. Má perguntadu pamódi ki prosediméntus di kontrólu di seguransa e fetu ku elevadu profesionalismu y ku un altu nível di «Know how», ki kuazi tudu kuza ta pasadu a penti finu, na tudu vou internasional, má na vou duméstiku abusulutamenti nada ka ta fazedu. Inda kel partisipanti karapati pé rixu na txon y e’ fla ma vida di un pasajeru ki ta bai di Boston pa Praia, pur izénplu, e ka más inpurtanti ki vida di un pasajeru ki ta bai di Praia pa Fogu, pur izénplu. Fladu ma en ves di diskrimina seguransa di pasajerus na vou duméstiku ku internasional, debe uniformizadu kontrolu di seguransa di pasajeru, di ses bagaji di mon, di ses bagaji ki ta bai na puraun y di kurreiu, pa tudu vou: fépu, kumersial duméstiku ku internasional. Respósta a es perguntas y preokupasons ka foi mutu klaru y nen e’ ka foi konvinsenti. PKA di TAKV rekonhesi ma seguransa y prevenson pa ka kumetedu atu ilísitu a bordu di aviaun, y naun só, e senpri prioridadi númeru un na aviasaun sívil y e’ akresenta ma mestedu un djunta mon pa rezolvedu es keston. N ka ten sertéza, má parse-m ma nes mumentu sta un entidadi internasional ta faze auditoria na TAKV y nos sonhu e ma brevimenti ta inplementadu prosediméntus di seguransa uniformizadu pa kontrolu di tudu vou duméstiku na Kabu Verdi sima kes ki ta fazedu na vou internasional.

5. Stop pa más di 24 óra; Kolokadu kiston di prolongaméntu di stop pa más di 24 óra (másimu di un simana) sen aumentu na présu di pasaji y Diretora Kumersial splika ma kel-la e un kiston di pulítika di tarifa di TAKV ki ta sigi un prátika internasional di présu na es matéria. Maria Da Luz Spencer dexa klaru ma si stop e pa un ténpu inferior a 24 óra présu di bilheti e óbviamenti más baratu ki si e’ for pa más di 24 óra ki dja présu ta ser lójikamenti más karu.

6. Prumuson - Kiston di tarifa prumusional: perguntadu pamodi ki ta fazedu publisidadi ma bilheti ta sta a venda pa un présu promusional, duranti un determinadu periudu di ténpu, má óras ki gentis ta bai kunpra bilheti, inda déntu di kel periudu di ténpu ki foi stabelesidu, es ta fladu ma bilheti na présu di prumuson dja ka ten más pamodi dja es bendedu tudu. Fika klaru na respósta, ma publisidadi di promuson (ki algen txiga di rotula di publisidadi enganóza) ten omitidu un informason inpurtanti ki e ma promuson e ka pa un númeru ilimitadu di lugar má sin pa un númeru limitadu di lugar ki ta podu a dispozison di klientis na un bazi «FCFS, First Come First Served» ó seja ken ki kunpra pasaji prumeru ta konsigi kunpra na présu di promuson y kenha ki dura na ba kunpra, dja ka ta atxa bilheti na présu di promuson, pamodi dja es ká kunpradu. Tanbe, akuzadu TAKV di prátika di «amigismu y kunpadriu» pamodi fladu ma ta ba kunpradu bilheti na présu di promuson y ta fladu ma ka sta más, má otu algen ta bai dipos y es ta bendedu bilheti na présu di promuson. Fazedu sujeston pa TAKV kumesa ta bendi bilheti iletróniku (e-ticket) «online» na undi ki tudu algen ta odja klaru kantu lugar ki sta dispunível, kal ki e présu, etc, y kel-li ta ben klarifika y rezolve kes tipus ki prublemas ki foi levantadu y própi TAKV ta fika izéntu di es tipus di akuzason. Tanbe, pa fasilita y sinplifika vida di klientis, sobretudu ku entrada en vigor di «e-tickets» a partir di prósimu mes di Dizénbru, en ves di aseita pagaméntu só en dinheru líkidu ó ku karton «Mastercard» ó «American Express», TAKV debe da ixpidienti y kria kondison pa kumesa ta aseita VISA tanbe ki e más popular li na Mérka, si N ka sta inganadu.

7. Modi ki kumunidadi pode djuda TAKV: Perguntadu modi ki kumunidadi pode djuda TAKV y respósta foi ma lideris, ativistas y organizasons sívikas na kumunidadi pode djuda na divulga informason na kumunidadi na kuadru di un asun pedagójiku y idukativu pa faze menbrus di kumunidadi ntende ma ten limitasons ku bagaji di mon ki es ten ki ruspeta, ma es debe bai pa aeroportu pa es pode faze «check in» na óra, pa es entra na sala di enbarki na óra. Tanbe pididu kolaborason y kooperason di pasajerus pa ka viaja ku bibidas alkuólikas txeu dimas, pamodi lei sobri transporti di bibidas alkuólikas ta limita kuantidadi di bibidas ki e pirmitidu. Alén disu, viaja ku txeu bibidas alkuólikas na mon e riskadu y e’ ta konprometi seguransa. Tanbe bebi txeu dimas na viaji, toma un kuzinha, torna toma más un kuzinha, na kel brinkadera di toma di-li, toma di-la, algun fasilitu pode toma gata ki e prigozu, torna pruibidu. Fladu tanbe ma pode ser disagradável fala altu dimas na kabini, pamodi ten algen ki pode ka gosta.

8. Konbustível y présu di bilheti: Foi sujeridu ma kónpra di konbustível, ki e un fator determinanti na présu di bilheti, y ki e un di kes kuzas más karu pa un konpanhia aéria, pa un longu periudu di ténpu ta fika más baratu pa TAKV. Tanbe perguntadu pamodi ki présu di bilheti na époka alta e taun karu si en konparason ku otus distinus ki até pode ser más lonji en térmus di distansia y respósta foi ma realidadi ikunómiku-finanseru di TAKV, naturéza di operason ki e regular y naun «Charter», ses rekursus, enfin dimensaun y realidadi global di TAKV komu konpanhia, e diferenti di otus konpanhia, y tudu kes fatoris la ta influensia présu, ki apezar di tudu dja txiga di ser 499 dóla merkanu. Má parse-nu ma es kiston di présu inda ka fika mutu ben sklaresidu.

N ta pensa ma es enkontru di TAKV ku kumunidadi, e un kumesu di es stratéjia di TAKV ki ta kontinua ta aprosima kada bes más di kumunidadi, na es prokura konstanti di midjora kualidadi di servisu ki el ta presta, y tanbe imájen di marka di nos konpanhia di bandera. Nu sta kunfianti ma ekipa di jeston di TAKV ta leba en konsiderason preokupasons y sujestons di nos kumunidadi, y ma es ta toma mididas ki ta permiti di rezolve kes prublemas ki foi kolokadu pa kumunidadi. Sima ki fladu na enkontru di sábadu, na un Kriolu Térra-Térra, ki kai partisipantis dentu xikra, mandis gentis di Djarfogu, nu ten ki fuku-fuku pa nu pode rezolve nos prublémas. Nos sabedoria popular ta fla: «sima nu kre nu ka pode sta, y sima nu sta nu ka pode fika».

Ta kuntinua: brévimenti nu ta publika Parti III

Agnelo A. Montrond,
*Tékniku Superior Ku Spesialidadi Na Explorasaun Aeronáutika, ENAC, Toulouse, France
aamontrond@yahoo.com

No comments: