Stória: éra un bês tinha dôs dju - Djónsa má Txal
Pa Agnelo A. Montrond y Dra. Ambrizeth Lima – varianti di Boavista
Stória, stória, furtuna de séu amén.
Tinha dôs amige ki ta stá tude junte. Undé ke bu odjâ un, bu ta odjâ kel ote. Ar tinha txeu, txeu amizade pa kunpanher, ke éra un inveja de tude jente. Un amizade de verdade. El ka móda amizade de oje en dia, ke é xei di falsidade. Amige de konfiansa, oje en dia é kontóde na déde. Djónsa má Txal éra amige-amige. Ar éra trâ un po kel ote. Ar tude dôs tinha katubéle ankudjide: Djónsa anton tinha katubéle ankudjide-ankudjide; má Txal ka ta feká pa trás; móda el ka tinha.Tude kóbe ke ar bai, jentes ta flaba: “Odjâ ker dôs katubéle ankudjide la”.
Un dia ar razolvê ba almusâ na un restaurante, lonje de undé ke ar ta moraba. Ar sintâ na un méza diante de un janéla pa ar podê da fé. Djónsa pedi un bife “à moda de casa” y Txal pedi un bakalhau “Gomes de Sá”. Ar brindâ ku kópe de vin brónke, y es kumesá ta papiâ enkuante ar ta sperâ pa ar ser serbide. Djónsa flâ Txal ma vida na Mérka gó é deskansóde konparóde ke Kabe Verde. El flâ-l mó nakele ténpe, na Kabe Verde, pa un un amedjer po un katxupa na lume éra un kastige: “menine tinha ke tirá midje de tanbôr; amedjer tinha ke bentiá kel midje, kutxi-l, tente-l pa trá farél, btxi-l y depôs po-l na lume, soprá kel lume tê ke kel katxupa gezenhâ”. Omes ta fékâ ta jegâ urí ó biska ta divirti. Óra ke katxupa prontâ es ta txema-s pa ba almusâ. Amedjer tinha vida dur. Pa lavâ ropa éra txeu kansera. Ar tinha ke po agua na sedja y surrâ ropa na surradera até ke el fekâ linpe. Depôs es tinha ke pasaba kes ropa na agua linpe, trusê-s, seka-s na sol y liza-s na fér de karebon. Ó ke trabódje dur. Má li na Mérka koza é ote …
Ar sirvi-s kemida, ar kemesâ ta kemê y es kontinuâ ta papiâ. Kónte txigâ óra de pagâ, es fekâ ta spiâ pa konpanher. Djónsa flâ: “Txal, oje gó bo é ke ta pagâ. N skesê de nha kartera na kaza”. Txal fla-l: “Dexâ de brinkadera. Manera ke N ta pagâ se inda N ka rasebê. Pagâ bu dexá de koza”. Ar fekâ na kel brinkadera ka ta krê pagâ tê ke dóne de restaurante xatiâ y ben papiâ má es y el fla-s: “Dja-me sabê manera ke no ta ben desidi ken ke ta ben pagâ. Bosês ben má mi pa kaza de bónhe. Banhera ta txeu de agua. Bosês ta ba po kabésa dente de kel agua. Ken ke trâ kabésa primer é ke ta ben pagâ”. Ar konkordâ y es bai pa kuarte de bónhe. Ar metê kabésa na kle banhera y tude es dôs morré. Ninhun de es ka trâ kabésa de agua só pa ka pagâ kel kónta.
Pa Agnelo A. Montrond y Dra. Ambrizeth Lima – varianti di Boavista
Stória, stória, furtuna de séu amén.
Tinha dôs amige ki ta stá tude junte. Undé ke bu odjâ un, bu ta odjâ kel ote. Ar tinha txeu, txeu amizade pa kunpanher, ke éra un inveja de tude jente. Un amizade de verdade. El ka móda amizade de oje en dia, ke é xei di falsidade. Amige de konfiansa, oje en dia é kontóde na déde. Djónsa má Txal éra amige-amige. Ar éra trâ un po kel ote. Ar tude dôs tinha katubéle ankudjide: Djónsa anton tinha katubéle ankudjide-ankudjide; má Txal ka ta feká pa trás; móda el ka tinha.Tude kóbe ke ar bai, jentes ta flaba: “Odjâ ker dôs katubéle ankudjide la”.
Un dia ar razolvê ba almusâ na un restaurante, lonje de undé ke ar ta moraba. Ar sintâ na un méza diante de un janéla pa ar podê da fé. Djónsa pedi un bife “à moda de casa” y Txal pedi un bakalhau “Gomes de Sá”. Ar brindâ ku kópe de vin brónke, y es kumesá ta papiâ enkuante ar ta sperâ pa ar ser serbide. Djónsa flâ Txal ma vida na Mérka gó é deskansóde konparóde ke Kabe Verde. El flâ-l mó nakele ténpe, na Kabe Verde, pa un un amedjer po un katxupa na lume éra un kastige: “menine tinha ke tirá midje de tanbôr; amedjer tinha ke bentiá kel midje, kutxi-l, tente-l pa trá farél, btxi-l y depôs po-l na lume, soprá kel lume tê ke kel katxupa gezenhâ”. Omes ta fékâ ta jegâ urí ó biska ta divirti. Óra ke katxupa prontâ es ta txema-s pa ba almusâ. Amedjer tinha vida dur. Pa lavâ ropa éra txeu kansera. Ar tinha ke po agua na sedja y surrâ ropa na surradera até ke el fekâ linpe. Depôs es tinha ke pasaba kes ropa na agua linpe, trusê-s, seka-s na sol y liza-s na fér de karebon. Ó ke trabódje dur. Má li na Mérka koza é ote …
Ar sirvi-s kemida, ar kemesâ ta kemê y es kontinuâ ta papiâ. Kónte txigâ óra de pagâ, es fekâ ta spiâ pa konpanher. Djónsa flâ: “Txal, oje gó bo é ke ta pagâ. N skesê de nha kartera na kaza”. Txal fla-l: “Dexâ de brinkadera. Manera ke N ta pagâ se inda N ka rasebê. Pagâ bu dexá de koza”. Ar fekâ na kel brinkadera ka ta krê pagâ tê ke dóne de restaurante xatiâ y ben papiâ má es y el fla-s: “Dja-me sabê manera ke no ta ben desidi ken ke ta ben pagâ. Bosês ben má mi pa kaza de bónhe. Banhera ta txeu de agua. Bosês ta ba po kabésa dente de kel agua. Ken ke trâ kabésa primer é ke ta ben pagâ”. Ar konkordâ y es bai pa kuarte de bónhe. Ar metê kabésa na kle banhera y tude es dôs morré. Ninhun de es ka trâ kabésa de agua só pa ka pagâ kel kónta.
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